en del av mitt 2009


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
en hel del. både bra och dåliga saker. om man ska gå in mer detaljerat på sakera så började jag förbruka alkohol mer det här året än vad jag gjort förut. och sen började jag även träffa folk mera, liksom gå från bara prata över mobil/data till att även träffas och snacka in real life liksom. dock är det inte bara det jag gjort i år som jag aldrig gjort förut men det är två exempel.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
hade faktiskt inga, så det fanns ingenting att hålla. :)


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
neeh, isf har dom glömt att berätta det för mig. mohaha.


4. Dog någon som stod dig nära?
ja min älskade morfar försvann från mig i april. det var den första person som försvann ur mitt liv föralltid. så det var en nedrans upp och ner vändning på mitt liv. och allt med honom gick så fort också. fick reda på att han skulle in på operation pga hjärtat. hade inte hört så mycket om att han mådde dåligt innan så bara det kom som en chock. operationen skedde den 17 mars och exakt en månad efter lämnade han mig och alla andra. saknar honom fortfarande otroligt mycket, han var en underbar människa. det tyckte vi alla. <3


5. Vilka länder besökte du?
jag stannade i sverige hela året, dock åkte jag på kryssning på sportlovet med censie om det räknas, sov dock när man kunde gå i land men shit the same. (a)


6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
jag skulle absolut vilja ha min morfar tillbaka, men det är det ända. 2009 har varit ett totalt värdelöst år, ska bli skönt att lämna det bakom sig nu.


7. Vilka datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
17 april. och sen kan jag inte så många datum, har bara minnen i huvudet, datumen lägger man inte så mycket på minnet tyvärr.


8. Vad var din största framgång 2009?
att jag har börjat våga säga ifrån mera, visa vad jag själv tycker och inte vara feg att gå med på saker som andra vill men jag själv inte vill det. det handlar ju också om att jag blivit modigare. det tror jag är min största framgång.


9. Största misstaget?
jag vill inte ångra något, det är det värsta som finns. men ändå ångrar jag jävligt mycket. nästan allt. för det här året var verkligen inget bra år. men det största misstaget var nog att lita på folk så mycket som jag gjorde.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
sjuk har väll alla varit men inte allvarligt sjuk. och skadat mig har jag inte heller gjort allvarligt.


11. Bästa köpet?
åååh, svåååårt. har köpt mycket bra grejer, tihih. dock räckte inte pengarna till allt. :(


12. Vad spenderade du mest pengar på?
jag vet inte vad jag har lagt pengar på helt seriöst, min mamma var väldigt väldigt snäll detta år. :$


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
jaah mina älskade vänner gjorde mig asglad. är så glad att jag har dom. min hund gjorde mig också väldigt glad. och min familj har gjort mig väldigt glad, även en del av släkten. ingen annan kan väll göra en glad än dom? nej juste, aik gjorde mig också glad när dom tog hem smguldet! :D


14 Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
är inte en sån som kopplar låtar till år direkt. så jag har faktiskt ingenaning. rätt många iaf tror jag. men sen om några år kommer det bli sådär "när fan vare den låten var så jävla inne?" typiskt mig.. xD


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
undrar hur många gånger jag nämt det här nu. men somsagt 2009 sööög. och jag har varit betydligt mycket ledsnare det här året än tex 2008. det var ett fantastiskt år! ohja. nejmen har nog fan aldrig gråtit så mycket som iår.


16. Vad önskar du att du gjort mer?
utnyttjat dagarna mera, umgåtts mera, varit mer positiv och lagt saker bakom mig istället för att ha tänkt på det så mycket som jag gjort.


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
tänkt på saker som fått mig nere.


18. Hur ska du tillbringa julen?
jag tillbringade den hemma med min familj och farmor&farfar. väldigt mysig och lugn julafton, precis så det ska vara. äta gott och öppna paket med dom som står en närmast.


19. Blev du kär i år?
nej.. eller kanske falskt kär om man kan bli det. blev aldrig sådär kär man vill bli, när det kittlas i magen så fort man hör personens namn eller ser en bild på snubben. eller sådär kär så att man längtar efter varenda sms från honom. rättare sagt sådär tokigt kär så man inte vet vart man ska ta vägen. så kär har jag bara varit en gång och vill inte hamna där igen på ett tag.


20. Hur många one night stands?
zero, sånt är bara patetiskt. kan man inte få bättre än "one night stands" så måste man nog börja tänka på hur man är som person. (y)


21. Favoritprogram på TV?
kollar knappt på tvn, kör allting på datorn. men helt klart andraavenyn, ensam mamma söker och paradise hotel. haha!


22. Bästa boken du läste i år?
läste inte så många böcker, så säger väll som alla andra "twiilight" eftersom det är den ända jag kommer ihåg att jag läst typ. heh.


23. Största musikaliska upptäckten?
att en låt av darin var bra? xD nej men jag har ingenaning.


24. Något du önskade dig och fick?
min älskade ipod touch och mobilen. och sen fick jag en väldigt bra vänskap tillbaka som jag var nära på att förlora. <3


25. Något du önskade dig men inte fick?
honom tillbaka?


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
eftersom jag fyllde år på en söndag så firade jag utomhus med massa folk på lördagen, hade galet roligt må jag säga. sen så sov frida över hos mig när vi väl kom hem dvs. och på självaste födelsedagen kom farmor, farfar och mina bröder hit typ så åt vi tårta oså. sen gick jag och frida till minneslunden och tände ljus för morfar. sen så gick vi och träffade två personer jag nu inte tycker är värda att nämna vid namn.


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
jaah, få det mer likt 2008.


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
jag vet faktiskt inte. har inte skett stor förändring på mig under året iaf. haha. xD


29. Vad fick dig att må bra?
mina närmaste vänner och min familj.


30. Vilken kändis var du mest sugen på?
zac efron, rabih och haider. mumsiga pojkar det där.


31. Vem saknade du?
har saknat folk tillochfrån. saknade bla frida väldigt länge eftersom vi var ifrån varandra. sen har jag även saknat andra vänner jag förlorat. och sen såklart morfar. sen har man ju även saknat en viss annan person också.


32. De bästa nya människorna du träffade?
hm.. bra fråga, minns inte riktigt exakt vilka jag träffade just detta år. men alla är väll bra på sitt sätt liksom. ;)


skriv något sött här

skriv det du just tänkte här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0