Rubrik

 skolan är en meningslös plats ,
dit åker man för att träffa vänner ,
 visst kanske för att lära sig också.
men om det ska vara så jävla komplicerat allting
 hur fan ska man då kunna lära sig ?
sen när allt runt om kring är skit också
 då blir det ju inte direkt bättre.

varför blir inte alla behandlade lika ?
 det är inte stor skillnad från person till person.
visst vi ser alla olika ut ,
 men bara för att man ser ut på ett speciellt sätt
är man ju inte mindre värd för det.

 men i min skola är det så ,
man är uppdelad som i grupper.
 dom som är i dom högre grupperna trycker ner dom lägre.
det är deras nöje , sen när någon säger ifrån
 hämtar dom miljontals kompisar och tigger bråk.
ungefär så är det , varför ?
 det är helt jävla fucking meningslöst.

en person får se ut och bete sig hur fan den vill ,
 låt den vara som den vill.
bara för du kanske är bättre
 menas det ju inte med att du ska trycka ner någon annan.
det är bara dålig stil ,
 du får lägre status ju mer du håller på.

i min tabell är det helt tvärtom ,
 alla dom " coola " kisarna
är rena mesar , cp barn och fula paddor
 i mina ögon.
sen dom " mindre värda "
 är hur coola som helst ,
kanske inte alla men ..
 skit samma
nästan.



skolan för mig är iaf ett rent jävla helvete.

skriv något sött här
Postat av: Erica

Gymnasiet är ganska så mycket bättre,
Om man väljer rätt plats ^^

2007-09-28 @ 12:43:07

skriv det du just tänkte här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0