" ge aldrig upp försök göra klart uppgiften innan du kollar i facit."

en sak som är man aldrig tänker på är att
man ska inte planera för långt fram ,
livet kanske är slut imorgon ,
vi har inget facit vi kan läsa och veta vad som exakt kommer att ske imorgon
eller om 2 timmar , eller om 47 år.
ta hand om dom du älskar ,
dom som står dig nära ,
för imorgon kanske det är slut.

även fast man inte ska tänka så så gör man det.
det händer så mycket överallt här i världen ,
krig startar , bomber sprängs , minor läggs ,
folk dör av svält , fryser för att dom inte har råd med kläder ,
och själv har man svårt att bestämma sig mellan alla kläder.
man äter sig proppmätt så att man får ont i magen
och tänker inte ett dugg på någon annan.
just då man tar sin sista tugga av det dyra köttet
kanske en annan 15 åring dör av svält i afrika.

livet är inte lätt att leva , alltid finns det något hinder som stoppar än.
alltid någonting som inte stämmer in i planeringen.
man ska vara glad för det man har ,
och ta vara på människorna som står en nära ,
inte glömma bort att man faktiskt älskar dom
och att dom betyder så otroligt mycket.
att dom finns där och hjälper en när livet är trassligt.

allt kan hända , och allt måste göras.
gör det som är bestämt och spara det inte tills nästa dag.
även fast det kan vara jobbigt å man är trött så kanske man är ännu tröttare nästa dag.
hur ska man veta det ?

jag ska iaf skärpa mig ,
lyda mina föräldrar ,
inte vara sur så ofta ,
tänka mer på att må bra,
tänka postivit.
och absolut inte ge upp för tidigt.

förlåt för allt onödigt ,
jag måste få skriva av mig ,
jag har ju liksom inte tvingat er till att läsa
men tack iaf ni som orkar läsa skiten.
och det skadar inte att lämna en kommentar
så att jag kan tacka dig speciellt mycket ,
du som kommenterar dvs. <3


skriv något sött här
Postat av: Erica

Vi är väldigt lika du och jag. Kanske är ganska lik din familj på olika sätt ^^
Har även samma mål att uppnå :D

2007-09-26 @ 14:34:30

skriv det du just tänkte här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0