det nya 'jobbet'

morgonen gick typ skit kan man väll säga, det börjar med att jag kommer till bussen och kollar på tabellen, det stog på sl.se att den skulle gå 53 och det hade jag även sagt till frida men på plats så står det att den ska gå 48, visst jag hann ändå men jag fick sitta den långa resan själv på bussen. gick av vid sollentuna station där jag skulle byta buss, den bussen jag skulle ta skulle gå 10 över så jag hade ingen direkt brådska, jag gick till busshålls platsen och ställde mig och väntade. jag var dock inte ensam att vänta, men klockan tickade den blev över 10 över och jag fick en oro i magen "försent första dagen? hur ska detta gå" när klockan vart lite över 20 över så beslutade jag att med snabba steg skynda mig till stinsen på egna ben, jävla buss tänkte jag hela vägen! när jag kom fram mötte jag frida och vi sprang upp till cafét men det gjorde inte så mycket att vi kom någon minut försent, pust! först gick vi till ett ställe där vi fick oss en varsin spendrups tröja, den killen som gav oss den var fett rolig, riktig skojjare! sen gick vi till våran handledare som förklarade en massa för oss och vi fick även ett förkläde. sen fick vi vårat första lilla jobb, torka alla bord. när vi var klara med det fick vi sätta oss ner och dricka, vi tog varsit glas fanta. sen fick vi förklaringar på mer grejjer, sen fick vi hämta 20 lappar vid jamjam och sen gick vi och handlade 60L mjölk på vi, snacka om att man kände sig utkollade när man gick med en kundvagn med 60 jävla mjölkpaket. haha! sen så när det blev lunchtid, rusning, var det ingen vila som gällde. vi fick koka massa kaffe, plocka undan tallrikar osv från bord och hjälpa 'diskaren' med disken, asså att hjälpa honom att sortera disken. visst var det jobbigt att stressa så men kul var det iaf. även denna gång har jag fått en bra praoplats, yes! sen när rusningen var slut fick vi äntligen pusta ut och ta något att äta, vi fick välja vad vi ville från menyn, lyx säger jag bara! jag tog en barnpizza, fuck vad god den var, godaste pizzan jag ätit jag lovar. sen när vi ätit klart fick vi plocka lite och torka bord och sluta en timme tidigare, vi blev även frågade om vi ville ha fika men vi bangade det denna gång. nu är mina smalben helt döda så denna kväll kommer jag spendera framför datorn och vila ut benen tills imorgon. men serri, vi har en bra praoplats, vi får ta dricka NÄR vi vill (tex läsk, juice, vatten osv) sen när vi blir hungriga måste vi säga till så att vi får ta något äta typ en macka sen får vi somsagt ta vad vi till till lunch helt gratis, det är toppen! och alla på praoen är roliga och trevliga, visst alla kan inte svenska men det går väll ändå. ser redan fram emot morgon dagen, men jag hoppas inte mina ben värker så som dom gör nu imorgon bitti. nu orkar jag inte skriva mer, inte för att jag har något mer att skriva om men.. kanske glömt något men det får ni klara er utan. föresten så har vi redan fått 2 poäng var, ett poäng för att vi var där och ett poäng för att vi jobbade på bra, vi kan få 2 poäng om dagen, 20 poäng när båda veckorna är avklarade, hoppas vi lyckas men det gör vi nog.. det är ju vi? ;) tjingtjing!

jl

skriv något sött här
Postat av: Frida

Haha, ja jobbet var toppen!! :)
Klart vi klarar en 20 poängare, det ska jag ha som måål xD

2007-11-19 @ 18:31:32

skriv det du just tänkte här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0